20

کمپین نرماهی اشبل دار

در هفته های اخیر کمپین تبلیغاتی با شعار " با مشاور تبلیغات، همیشه تو کسب و کارت نر ماهی اشبل دار باش!" طراحی و اجرا شد. این کمپین بیشتر از آن چیزی که انتظارش را داشتیم مورد توجه قرار گرفت و ذهن مخاطبان را به چالش کشید.

از همان روز اول که این کمپین راه اندازی شد، بسیاری از شهروندان و صاحبان کسب و کار  با ما تماس گرفتند و پرسیدند که  جمله "نر ماهی اشبل دار به چه معناست" ؟

این شعار در اصل یک ضرب المثل گیلکی است و برای افرادی که در شمال کشور زندگی می کنند، بسیار نوستالژیک بوده و برخی از افراد جامعه معنای دقیق آن را نمی دانند.

پیشینه ضرب المثل" نر ماهی اشبل دار "

نر ماهی اشبل دار در زبان فارسی یعنی" ماهی نر دارای اشبل(تخم ماهی)". اما همانطور که می دانید ماهی نر اشبل ندارد، پس معنای این ضرب المثل دقیقا چیست؟

هر کدام از ماهی های نر یا ماده مزیت هایی دارند که دیگری فاقد آن است. مثلا ماهی نر، گوشت بیشتری نسبت به ماهی ماده دارد اما ماهی ماده در عوض اشبل دارد. افرادی که برای خرید ماهی به بازار می روند دوست دارند هر دو را باهم داشته باشند.

یعنی هم می خواهند ماهی که خریداری می کنند مانند ماهی نر گوشت زیادی داشته باشد و هم از طرفی نمی خواهند اشبل ماهی ماده را از دست بدهند. وقتی شخصی بر سر این دو راهی قرار می گیرد اصطلاحا می گویند "نر ماهی اشبل دار می خواهد".

کاربرد ضرب المثل "نر ماهی اشبل دار"

این ضرب المثل زمانی به کار میرود که کسی علاوه بر درخواست خود، توقع چیز اضافه تری که غیر متعارف و غیرمعمول است دارد.

به عنوان مثال مشتری به هنگام خرید محصول، علاوه بر چانه زدن برای گرفتن تخفیف، شرایط پرداخت اقساطی و در مواردی خدمات بیشتری هم می خواهد. در نهایت فروشنده این ضرب المثل را برای مشتری به کار میبرد و می گوید، شما ظاهرا نرماهی اشبل دار میخوای!!

چرا "نرماهی اشبل دار" اینقدر معروف شد؟

جالبه بدونید برای اینکه این کمپین تبلیغاتی توجه مخاطبان رو به خودش بیشتر و بهتر جلب کنه، تقریبا از سه سال پیش برنامه ریزی کردیم و نکته های بسیار ریزی را در آن استفاده کردیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

 برای مثال ما حتی به فصلی که این کمپین راه اندازی بشه هم فکر کردیم. این تبلیغات دقیقا همزمان با فصل صید و فراوانی ماهی سفید در بازار، که باعث توجه بیشتر مردم به ماهی بود اجرا شد.

مطمئنا اگر این کمپین در تابستان شکل می گرفت بازخوردش به این اندازه بالا نبود. برای اینکه یک کمپین تبلیغاتی، مورد توجه قرار بگیرد، نیاز به استراتژی و برنامه ریزی های دقیقی دارد و اگر بدون برنامه ریزی شکل بگیرد بی شک نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

ما با دانش، خلاقیت و بهره گیری از تیم متخصص در حوزه طراحی و تبلیغات، توانستیم کمپین های متعددی در سال های اخیر اجرا کنیم، که همگی به نتایج مطلوب دست یافتند.

کمپین هایی از جمله الو مرغ، آقای موزاییک، هلدنیک املاک کاسپین، کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی مدرن، گروه صنعتی رنگین بام البرز، هلدینگ املاک مهدوی، و.... که باعث شد در ذهن عموم ماندگار شوند.

ما در کانون تبلیغات زرین به شما یک نر ماهی اشبل دار پیشنهاد می دهیم!

ما علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه تبلیغات که باعث می شود شما راه 10 ساله رو یک ساله طی کنید، شرایط پرداخت اقساطی مناسب و تخفیفات ویژه ای را  به شما مشتریان عزیز ارائه می دهیم. همچنین ما به شما آموزش می دهیم که چطورکالا یا خدمات خود را معرفی کنید و بفروشید تا مشتریان شما این حس را داشته باشند که سود و خدماتی که دریافت کرده اند،  خیلی بیشتر و به صرفه تر از مبلغی بوده که پرداخت کرده اند. و به عبارتی دیگر، "نر ماهی اشبل دار" گرفتند.

تیم زرین در هزارتوی پیشرفت با چشمانی باز کنار شماست تا شما با خـیالی آسوده رشد نهال کسب و کار خودتان را نظاره گر باشید.