21

سادگی را فراموش نکنید(قانون طلایی هفت کلمه)

 

 

چگونه بیلبورد تبلیغاتی جذاب داشته باشیم؟

اگر شما قصد اجاره بیلبورد تبلیغاتی دارید در نظر داشته باشید که روش هایی وجود دارد که می تواند باعث افزایش بازدید بیلبورد شما شود. در این مقاله قصد داریم چند تا از این روش ها رو مورد بررسی قرار دهیم. شما با خواندن این مقاله قادر خواهید بود دید بهتری نسبت به تبلیغات بیلبوردی داشته باشید.

 

سادگی را فراموش نکنید(قانون طلایی هفت کلمه)

اگر ترافیک سنگین جاده ها را در نظر نگیریم، مخاطب شما به صورت متوسط بین 5 تا 10 ثانیه بستگی به میزان سرعت خودرو و شلوغی جاده فرصت دارد تا بنر تبلیغاتی شما را مشاهده کند. اگر پیام اصلی بنر تبلیغاتی 7 کلمه یا کمتر باشد، مردم با هر سرعتی که در حال عبور از جاده هستند متوجه پیام شما می شوند.

 

خلاق و متفاوت باشید

هر چه ایده تبلیغاتی شما خلاقانه تر باشد، بیشتر در ذهن مردم می ماند و احتمال این که بعدا به شما رجوع کنند بالاتر می شود. برای این که خلاق باشید طرح های خلاقانه را در اینترنت جست و جو کنید و از آن ها ایده بگیرید. می توانید از روش طوفان ذهن استفاده کنید و هر طرح و یا ایده ای که به ذهنتان می رسد را بدون آن که در مرحله اول قضاوت کنید یادداشت کنید.

 

استفاده از فونت جذاب

شاید خیلی ها فکر کنند هر چقدر فونت درشت تر باشد بیلبورد تبلیغاتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد در صورتی که الزاما این گونه نیست. استفاده از طرح فونت جذاب موثرتر از سایز آن است! فونت باید متناسب با کسب و کار باشد. برای مثال برای تبلیغ یک دفتر وکالت نیاز است که از فونت رسمی تر استفاده شود ولی برای تبلیغ لوازم التحریر می توانیم از فونت فانتزی استفاده کنیم.

 

انتخاب رنگ مناسب برای بیلبورد تبلیغاتی

یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن بیلبورد تبلیغاتی شما دارد استفاده از طیف رنگ مناسب و هماهنگ است. برای این که متوجه شوید چه رنگ هایی در کنار همدیگر هماهنگی بیشتری دارند می توانید از چرخه رنگ نیوتن استفاده کنید. در این چرخه رنگ های متضاد و نزدیک به همدیگر نشان داده شده است. رنگ هایی که در این چرخه روبروی همدیگر قرار دارند، رنگ های متضاد به شمار می آیند.

برای مثال بنفش متضاد رنگ زرد است. اگر قصد دارید که در طراحی بیلبورد از رنگ بنفش استفاده کنید بهتر است که رنگ زرد را در کنار آن قرار دهید.

اگر کسب و کار شما رنگ سازمانی دارد حتما در تبلیغات برندتان از آن استفاده کنید. این موضوع به سرعت نام برند شما را در ذهن مخاطب تداعی می کند.

استفاده از رنگ با کنتراست مناسب در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی تان را در دید مخاطبان قرار دهید

قبل از آن که سفارش اجاره بیلبورد بدهید به محل هایی که ممکن است بیلبورد شما جذاب تر به نظر برسد دقت کنید. مثلا ممکن است بیلبورد شما در جاییی قرار گیرد که ترافیک ماشین های بیشتر باشد، در نتیجه مخاطب شما زمان بیشتری را برای دیدن بیلبورد تان در اختیار دارد.

در نظر داشته باشید فردی که در حال رانندگی بیلبورد شما را نگاه می کند بسته به میزان ترافیک تنها بین 5 الی 10 ثانیه فرصت دارد تا پیام اصلی تبلیغات شما را مشاهده کند. شما باید بتوانید برند خود را در این زمان به افراد معرفی کنید.

استفاده از شعاری که به مخاطب انگیزه بدهد

انتخاب یک شعار یا یک طرح جذاب و خلاقانه باعث می شود نام برند شما در ذهن مخاطب ثبت شود. سعی کنید از جملاتی استفاده کنید که مشتریان ترغیب شوند تا از محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید استفاده کنند.

یکی از مواردی دیگر که در طراحی بیلبورد تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است اشاره به نیاز مخاطب است. در خیلی از بیلبوردها صرفا یک برند معرفی شده است بدون آن که بیننده، آن نیاز را درک کند. در این موضوع باید کمی خلاقیت به خرج دهید. به بیلبوردهای سایر کسب و کارها دقت کنید و ببینید آن هایی که جملات جذابی نوشته اند به چه نیازی اشاره کرده اند. از بیلبوردهای مشابه کسب و کار خودتان ایده بگیرید و از آن استفاده کنید.

تنها از یک call to action استفاده کنید:

دقیقا مشخص کنید افرادی که تبلیغات شما را می بیننند بعد از آن چگونه باید با شما در ارتباط باشند. لازم نیست راه های زیادی برای برقراری ارتباط را به صورت فهرست وار در بنر بنویسید. در نظر داشته باشید که حتی نام برند شما می تواند نوعی"دعوت به اقدام" باشد. برای مثال ممکن است بعد از دیدن نام تجاری شما مخاطبان اسم شرکت  شما را در اینترنت جست و جو کنند و اطلاعات لازم مانند شماره تماس، ایمیل و ... را به دست بیاورند.

اگر مخاطبان شما افرادی هستند که با تکنولوژی و اینترنت سر و کار دارند می توانید به جای نوشتن شماره تماس در بنر، آدرس سایتتان را بنویسید. به خاطر آوردن نام سایت شما از شماره تماس شرکت بسیار راحت تر است.

سخن پایانی

چه کارهایی موجب کمتر دیده شدن بیلبورد تبلیغ تان می شود؟

 

چه کارهایی به دیده شدن تبلیغات کمک می کند؟

 

 

منبع: 

  https://trueimpactmedia.com/blog/billboard-design-101/