تفاوت بیلبورد تبلیغاتی و استرابورد تبلیغاتی چیست؟
برای آن که تفاوت بین بیلبورد تبلیغاتی و استرابورد تبلیغاتی را دریابیم در ابتدا باید تعریف و کارکرد بیلبورد تبلیغاتی و استرابورد تبلیغاتی را دریابیم تا به تفاوت های آن ها پی ببریم. در این مقاله به تعریف، کارکرد و تفاوت بین بیلبورد تبلیغاتی و استرابورد تبلیغاتی می پردازیم.
بیلبورد تبلیغاتی
بیلبوردهای تبلیغاتی از گذشته های دور به عنوان یکی از قدرتمند ترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی شناخته می شدند که برای تبلیغ یک محصول یا برند سازی برای کسب و کارهای تولیدی، خدماتی و همچنین افراد خاص کارآیی و کاربرد فراوانی داشته است. بیلبوردهای تبلیغاتی سازه های فلزی بزرگ و غول پیکر و سنگین وزنی هستند که در کنار جاده ها و بزرگ راه های پر رفت و آمد و دارای ترافیک شلوغ و نیز مراکز مهم تجاری، فرهنگی و مراکز خرید و در اطراف میادین و چهارراه های دارای فضای بزرگ و پر رفت و آمد نصب می گردند و در معرض دید رانندگان و عابرین پیاده قرار می گیرند. پایه بیلبورد تبلیغاتی توسط یک فونداسیون مهندسی مقاوم در جای مناسب نصب شده و سازه بیلبورد تبلیغاتی که دارای قطعات بزرگ فلزی است بر روی پایه نصب می شود. سازه بیلبورد تبلیغاتی شامل فریم و سطح بیلبورد که بنر روی آن قرار می گیرد، سپری بیلبورد که بنر را محکم نگهداری کرده و چین و چروک های آن را از بین می برد، بنر و محتوای تبلیغاتی که محصولات و خدمات شرکت ها و کمپانی ها را به نمایش می گذارد و پروژکتور که در بخش بالایی بیلبورد تبلیغاتی نصب شده و محتوای تبلیغاتی را در هنگام شب روشن نموده و در معرض دید افراد قرار می دهد، می باشد.
کارکرد بیلبورد تبلیغاتی
با وجود ایجاد فضای مجازی و گسترش شبکه های متعدد ارتباطات جمعی، تبلیغات آنلاین و مجازی رواج زیادی پیدا کرد و خیلی از افراد و شرکت ها به تبلیغ در فضای مجازی پرداختند. با وجود گستردگی تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های ارتباط گروهی، همچنان تبلیغات با استفاده از اجاره بیلبورد تبلیغاتی کارکرد خود را حفظ نموده است. نتیجه یک پژوهش نشان می دهد که حدود 75 درصد از بیلبورد ها توسط رانندگان و رهگذران دیده شده اند و بیش از 50 درصد آن ها خوانده شده اند. همچنین حدود 69 درصد از افرادی که به بیلبورد تبلیغاتی توجه کرده اند مایل به خرید فوری آن محصول یا خدمات بوده اند. 28 درصد از مردم با دیدن بیلبورد تبلیغاتی آن محصول را خریداری نموده و 34 درصد بازدیدکنندگان، تبلیغات بیلبوردهای تبلیغاتی را ناراحت کننده ندانسته اند. این آمار نشان می دهد که همچنان انجام تبلیغات با استفاده از بیلبورد تبلیغاتی کارکرد خود را حفظ کرده و یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات به شمار می رود.
استرابورد تبلیغاتی
استرابورد تبلیغاتی یک نوع استند تبلیغاتی ایستاده یا یک نوع سازه بادبانی و پرتابل ایستاده است که دارای یک پایه فلزی بوده و محتوای تبلیغاتی چاپ شده بر روی بنرهای تبلیغاتی بر روی آن به نمایش گذاشته می شود. این استندهای ایستاده قدیمی در چندین سال گذشته توسط شهرداری ها مورد استفاده قرار گرفت و به منظور اطلاع رسانی های فرهنگی و امور شهروندی استفاده شد که پس از مدتی ماهیت تجاری به خود گرفت و مورد استقبال تبلیغاتی برندهای معتبر و بزرگ قرار گرفت. استرابوردها اندازه ای به مراتب کوچک تر از بیلبوردهای تبلیغاتی دارند و دارای مقاومت خوبی در برابر باد هستند.
ویژگی استرابورد تبلیغاتی:
سازه استرابورد در ابتدا دارای اندازه فریم مشخصی نبود و بنرها با طول و عرض متفاوت بر روی آن نصب می شدند. سازه استرابورد تبلیغاتی از یک ستون اصلی و دو محور افقی متحرک در پایین و بالا تشکیل شده است که می توان در محدوده ارتفاع بین دو فک بالا و پایین و طول محور افقی که عرض بنر را تشکیل می دهد، بنرهای تبلیغاتی با طول و عرض متفاوتی را بر روی آن وصل نمود. این امر کمی برنامه تبلیغاتی برای کمپین های تبلیغاتی را با مشکل مواجه می کرد. هم اکنون بر اساس قوانین تبلیغات محیطی و قواعد انجام تبلیغات در محیط های شهری سایز استرابوردها را به اندازه ثابت 3 متر (عرض) در 4 متر (طول) در نظر می گیرند که قابلیت نصب بنرهای تبلیغاتی در ابعاد 2.8 در 3.8 بر روی آن ها وجود دارد. این موضوع سبب شده تا طراحان کمپین های تبلیغاتی با برنامه ریزی مناسب تر و وسیع تری بتوانند کمپین های تبلیغاتی برندهای مختلف را به سرانجام برسانند. استرابورد تبلیغاتی به دلیل سایز کوچک تری که دارد امکان نصب در محیط شهری و نزدیک محل زندگی افراد را داشته و می توانند یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند و موثر برای کسب و کارهای محلی را ایجاد نمایند. با استفاده از استرابورد تبلیغاتی می توان برای تبلیغ یک محصول جدید از یک برند شناخته شده، طعم جدیدی از یک محصول خوراکی موجود و همچنین اجرای کمپین مناسبتی یا تبلیغاتی خاص در تمام نقاط و محله های مختلف شهر بهره جست. استرابورد تبلیغاتی نیز مانند بیلبوردهای تبلیغاتی تاثیر زیادی بر روی مخاطبان داشته و نقش زیادی در اطلاع رسانی عمومی و تبلیغاتی ایفا نموده است. از آن جایی که بیلبوردهای تبلیغاتی به دلیل غول پیکر بودن و اندازه بزرگ امکان نصب در تمامی نقاط شهر را ندارند، استرابورد تبلیغاتی نقش مکمل تبلیغات برای بیلبوردهای بزرگ به شمار می رود.
تبلیغات محیطی خود را به کجا بسپاریم؟
انجام تبلیغات محیطی همواره از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و نقش به سزایی بر روی میزان فروش و استقبال مشتریان از محصولات یا خدمات مختلف داشته است. برندهای معتبر و مشهور هیچ گاه تبلیغات محیطی خود را به دلیل مشهور بودن و شناخته شده بودن محصولات خود، کم یا حذف نمی کنند؛ چون دنیای تبلیغات روز به روز در حال گسترش است و یک شرکت تولیدی جدید با برنامه تبلیغاتی هدفمند و تبلیغات گسترده سهم بیشتری از بازار را از آن خود کرده و برندهای مشهور قدیمی را کنار می زند. اگر به دنبال تبلیغات موثر و هدفمند هستید، کانون تبلیغات زرین با دارا بودن حدود 350 بیلبورد تبلیغاتی، استرابورد تبلیغاتی، تابلو، استند و پل در شریان های اصلی و مراکز شهرهای توریستی و پر رفت و آمد استان مازندران و گیلان و شهرهای شمال کشور که هر ساله میلیون ها گردشگر و توریست از اقصی نقاط کشور و همچنین سایر کشورهای دنیا به سمت آن ها جذب می شوند، توانسته زمینه یک تبلیغات محیطی هدفمند و تاثیر گذار را برای شما فراهم سازد. به منظور سفارش بیلبورد و رزرو بیلبورد تبلیغاتی کارشناسان تبلیغاتی بیلبورد زرین به شما مشاوره های تبلیغاتی ارزشمند و رایگان ارائه می دهند. به منظور اجاره بیلبورد تبلیغاتی می توانید با کانون تبلیغات زرین تماس بگیرید یا به وب سایت بیلبورد زرین مراجعه کنید. قیمت بیلبورد تبلیغاتی در کانون تبلیغات زرین بسیار اقتصادی و رقابتی بوده و دارای بازگشت سرمایه بسیار بالایی می باشد. اجاره بیلبورد تبلیغاتی و استرابورد تبلیغاتی در بیلبورد زرین شما را به اهداف طلایی و افزایش بی شمار مشتریان نزدیک می کند.
تفاوت بین بیلبورد تبلیغاتی و استرابورد تبلیغاتی
بیلبورد تبلیغاتی درای تفاوت هایی با استرابورد تبلیغاتی است که به چند مورد آن اشاره می کنیم.
اندازه بیلبورد و استرابورد
بیلبورد تبلیغاتی دارای اندازه بسیار بزرگ تری به نسبت استرابورد تبلیغاتی است و تنها می تواند در کنار اتوبان ها، جاده های مواصلاتی بین شهری، میادین بزرگ دارای فضای کافی و بزرگ راه های شهری نصب گردند ولی استرابورد تبلیغاتی به دلیل اندازه کوچک تر و سازه جمع و جور تر و وزن سبک تر قابلیت نصب در تمامی نقاط شهری و محل زندگی افراد و محله های مختلف را دارد. همچنین سایز کوچک تر این رسانه تبلیغاتی نسبت به بیلبورد سبب شده تا به راحتی در زیر پل های عابر پیاده ، پل های روگذر، چهار راه های کوچک، خیابان های فرعی، پیاده روها و پارک ها نصب شوند و دارای تاثیر تبلیغاتی گسترده تری در محیط زندگی افراد و فضاهای شهری باشند.
هزینه تبلیغات
هزینه انجام تبلیغات بر روی استرابورد تبلیغاتی به مراتب از قیمت بیلبورد تبلیغاتی ارزان تر تمام می شود و دارای هزینه مقرون به صرفه تری می باشد. همچنین هزینه چاپ بنر برای استرابورد با توجه به سایز کوچک آن به مراتب کمتر از هزینه چاپ بنر برای بیلبورد تبلیغاتی خواهد بود.
سرعت نصب تبلیغات
استرابورد تبلیغاتی به واسطه اندازه کوچک تر و مکانیزمی که برای نصب تبلیغات دارا می باشد دارای سرعت بیشتری در نصب بنرهای تبلیغاتی می باشد. در حالی که نصب بنرهای تبلیغاتی بر روی بیلبورد تبلیغاتی با اندازه های بزرگ زمان بر بوده و با سرعت کمتری انجام می شود. سرعت نصب تبلیغات بر روی استرابورد تبلیغاتی سبب شده تا زمان نمایش تبلیغات بر روی آن در مدت زمان کمتر نیز امکان پذیر بوده و بتوان برای تبلیغات رویدادهایی که تنها چند روز یا هفته به شروع آن ها باقی مانده، مورد استفاده قرار بگیرد.
تبلیغات کسب و کارمحلی
به دلیل نصب استرابورد تبلیغاتی در محله ها و اماکن مختلف محیط شهری، امکان تبلیغات کسب و کار محلی بر روی آن ها امکان پذیر است و راحت تر انجام می شود. در حالی که اجاره بیلبورد تبلیغاتی برای معرفی محصول یا یک رویداد برند معروف و تبلیغات محصولات و خدماتی که گستردگی بیشتری دارند صورت می گیرد. در واقع بیلبورد تبلیغاتی برای شرکت ها و کمپانی های بزرگ و برندسازی آن ها و یا معرفی محصولات و خدمات جدید برندهای معتبر به کار می رود ولی استرابورد تبلیغاتی بیشتر برای کسب و کار محلی و کوچک کاربرد داشته و در کنار آن برای کمپین های تبلیغاتی برندهای بزرگ نیز کاربرد زیادی دارد.
محدودیت در دید و شکل ظاهری محیط شهری
استرابورد تبلیغاتی در فضای کوچک شهری باعث محدودیت دید رانندگان نمی شود و شکل ظاهری محیط شهری را به هم نمی ریزد. امروزه شهرداری ها از استرابورد تبلیغاتی به جز درآمدزایی برای مدیریت شهری، از این سازه های تبلیغاتی برای زیباسازی مبلمان شهری نیز استفاده می کنند.
میزان مصرف برق
به دلیل استفاده از پروژکتورهای بیشتر در بیلبورد تبلیغاتی هزینه برق آن ها بیشتر است در حالیکه در استرابورد تبلیغاتی از 2 تا 4 پروژکتور استفاده می شود و مصرف برق به مراتب کمتری را متحمل می شود. مصرف برق پایین تر استرابورد تبلیغاتی بر روی هزینه کمتر اجاره استرابورد تبلیغاتی موثر خواهد بود.
برند سازی
بیلبورد تبلیغاتی به دلیل اندازه بزرگ تر و تاثیر تبلیغاتی که به جای می گذارد برای برند سازی مناسب تر است و در صورت دارا بودن یک طراحی هدفمند و جذاب بیشتر در ذهن مخاطب باقی می ماند. در حالی که استرابورد تبلیغاتی برای کسب و کار محلی، تبلیغ محصولات جدید برندها و انجام کمپین های تبلیغاتی مانند تخفیفات فصلی یا فروش فوق العاده محصولات کمپانی های بزرگ کاربرد بیشتری پیدا می کند.